Az előzetes bejelentésnek megfelelően mától, január 3.-tól a HORINFO szakrendszerben lehet megújítani a lejárt Magyar Horgászkártyákat.. Éjfél után az on-line megoldási lehetőséget ki is próbáltuk, a folyamat a vártnál egyszerűbb és gyorsabb! Ez bizony nagy piros pontot érdemel. Azért adjunk egy feketét is. Tegnap még látható volt a HORINFO kezdő felületén a horgászkártya megújításával kapcsolatos útmutató, amely mára, a rendszer élesítésével egyidejűleg eltűnt. Mivel sok - sok ezer horgászt érintő új funkció bevezetéséről van szó, az indítási tájékoztató hiánya miatt igencsak sok horgász fogja keresgéléssel tölteni az idejét. Ezen kívánunk segíteni az alábbiakkal.
1. A HORINFO oldalon be kell lépni a saját fiókunkba. Akinek ez nem sikerül, még megpróbálkozhat az elfelejtett jelszó opcióval. Ha ez se vezet eredményre akkor keressék bizalommal a Horgászjegy Kft. HORINFO ügyfélszolgálatát munkanapokon 8.00–16.30-ig a +36 (59) 324-432 telefonszámon vagy a MOHOSZ 2024. január 3-ától induló Központi Ügyfélszolgálatát minden nap 8.00–16.30-ig a +36 (1) 445-0555 telefonszámon. Írhatnak a
2. Sikeres belépést követően vagy az oldal közepén lévő Állami horgászjegy gombra, vagy az oldal legfelső jobboldali sarkában lévő nevesített horgász profil lefelé mutató nyilára kell rányomni.
3. A megjelenő új oldal baloldalán lévő menü oszlopban a második lehetőséget, a Személyes adatok gombot kell választani Az így kinyitott oldalon kell elvégezni a folyamat legfontosabb részét az ott szereplő adatok valódiságának ellenőrzését. Higgye el mindenki, hogy nem felesleges dolog ehhez elővenni a Személyazonosító igazolvány valamint a Lakcímet igazoló hatósági igazolvány kártyákat, és az adatok egyezőségét így ellenőrizni. Amennyiben az adatokban bármilyen eltérés található, akkor a jobb oldalon olvasható figyelmeztetés lép életbe: "Ha valamilyen okból megváltozott valamelyik személyes adatod, vagy azokban elírást, hibát találsz, kérjük az érintett személyes adatot igazoló okmányoddal keress fel egy forgalmazási pontot."
Külön felhívjuk a figyelmet a kézbesítési cím fontosságára, mert az elkészült plasztik horgászkártya erre a címre kerül - most már sima levélküldeményként - kézbesítésre. Amennyiben ez a cím szorul változtatásra azt szintén csak az értékesítési pont ügyintézője tudja elvégezni. Fontos! Amennyiben nincs teljes adategyezőség az on-line folyamat itt le is zárult.
4. Adategyezőség esetén a menüoszlop legfelső "Áttekintő" gombjára kell nyomni. az így felhívott oldal Teendők rovatában a horgásznál (vagy az ott szereplő gondviselteknél) már látható a 'Kártya megújítása - Igényelj új horgászkártyát! ' felszólítás és alatta az Új kártyát igényelek parancsgomb.
5. Az Új Kártyát igényelek gombra kattintással megjelenő új oldalon a Horgászkártya megújítás gombra, majd a felugró választást igénylő ablakban az Igen gombra való rányomással megjelenő a 'Kártya igénylés előzményei' elnevezésű oldalon két választó gomb található a Fizetés indítása és Az igénylés törlése.
6. A Fizetés indítása opció választása esetén még egy figyelmeztető oldal következik, ahonnan akár vissza is lehet lépni a folyamatban (Pl. a személyes adatok ellenőrzésének kihagyása miatt szükséges pót ellenőrzés végett, stb.) míg a másik lehetőség a Tovább a fizetésre
7. Ez utóbbi parancs választása esetén máris a Fizetés oldalakon vagyunk, ahol még néhány szokásos kattintás és a bankkártya adatainak a megadása után máris elérkeztünk az alábbi utolsó oldalra és büszkék lehetünk, hogy milyen ügyesek voltunk.
66lugró választást igénylő ablakban pedig az Igen
Összegezés: A fenti felsorolás 1 - 7 pontját nézve akár soknak is tűnhet a sok kattintás, ennek eldöntése az informatikusok dolga, de tény, hogy az egész folyamat logikus sorrendben gyorsan elvégezhető. Arra ismét felhívjuk a figyelmet, hogy az esedékessé váló horgászkártya megújítás on-line, azaz a horgász által elvégezhetó módja csak lehetőség. Aki nem tudja, vagy egyszerűen nem akarja ezt választani annak rendelkezésére állnak az értékesítési pontok.
Amennyiben a fentiekkel kapcsolatban kérdésed van írj a Sirálynak!